Skip to main content

Online smagning - Sammen hver for sig

5. april 2020
Kenneth Lund

At smage vin - hver for sig. Det ER prøvet, og det virker faktisk rigtig godt i en tid, hvor vi holder afstand.

Jeg kan ikke tilbyde "Vin & Gastro" helt som jeg plejer. Samvær med 15 andre vinglade gæster er ikke en god idé lige nu. Det betyder nu ikke at I går glip af en god vinoplevelse sammen.

Da Piemonte vinhuset Montefiorito blev introduceret i marts, tilbød jeg smagekasser. En smagekasse blev leveret til 5. sal i København, og så blev hele opgangen inviteret til smagning lørdag aften. Alle havde fået mit smageskema, vininfo og link til video. Vinflasken blev åbnet på 5. sal, sat i elevatoren og kørt til 4. sal. Her skænkede de vinen og sendte flasken videre til 3. sal.

Jeg er helt sikker på at der både er delt "Aaaah-oplevelser", grinet og hygget.

Alternativet blev også udnyttet effektivt. Jeg havde inviteret til smagning i butikken - meld dig til et bestemt tidspunkt, og kig forbi. Respekt, afstand og håndsprit.

Det var et par hyggelige dage, hvor alle formåede at vise den respekt der skal til for at smagningen matcher myndighedernes krav og ønsker.

 

Åbningstider
Vinoplevelser venter - Tilmeld nu!